Náš závazek

Podepsali jsme závazek Evropské asociace pro občerstvení (ESA).

ESA schválila opatření, k nimž se zavázala Evropské unie, aby u dětí podpořila výběr zdravějšího občerstvení a vyvážený životní styl.

V rámci tohoto závazku ESA slibujeme, že nebudeme v televizním vysílání, tisku, ani na internetu směřovat reklamu na děti do 12 let, s výjimkou výrobků, které splňují určitá kritéria:

a) Výrobky buď splňují všechna následující kritéria (na základě jedné porce):

 

Tuky celkem ≤ 35 % kcal
Nasycené mastné kyseliny ≤ 10 % kcal
Transmastné kyseliny ≤ 0,5 g
Sodík ≤ 290 mg
Přidaný cukr ≤ 25 % kcal

 

nebo

b) Výrobky dosáhly alespoň 25% snížení obsahu jedné nebo více z následujících živin.

  • Kalorie
  • Tuky celkem
  • Nasycené mastné kyseliny
  • Sodík
  • Přidaný cukr

Pro účely měření jsou tato snížení porovnána se složením výrobku z roku 2004. Tehdy byla vydána Globální strategie pro stravu, fyzickou aktivitu a zdraví Světové zdravotnické organizace, která vyžadovala, aby byla v potravinářství zavedena opatření ke zlepšení výrobků.

Dále se nebudeme zapojovat do jakékoliv reklamní komunikace ve spojení se slaným občerstvením na základních školách, s výjimkou škol, které o to výslovně požádají, a škol, jejichž vedení reklamní komunikací schválí pro vzdělávací účely.